سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه خبری سی ام

جایزه ایتالیاییها برای دیوید لینچ

    نظر

جایزه ایتالیایی‌ها برای دیوید لینچ


 

  • جایزه ایتالیایی‌ها برای دیوید لینچ
    به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح

    به گزارش اسکرین، دیوید لینچ که ساخت آثاری چون «جاده مالهالند»، «بزرگراه گمشده» و سریال موفق «توئین پیکس» را در کارنامه سینمایی دارد با حضور در جشنواره فیلم رم ضمن دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از این رویداد سینمایی درباره دوران فعالیت سینمایی خود و همچنین کارگردانان ایتالیایی الهام‌بخشش چون فدریکو فلینی صحبت خواهد کرد.

    آنتونیو موندا، دبیر جشنواره فیلم رم همچنین خبر داد: «لینچ یک تحلیل فوق‌العاده از فیلم معروف «هشت‌ونیم» ساخته فلینی نیز آماده کرده است.»

    دیوید لینچ که متولد سال 1946 میلادی است، ابتدا در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرد و اوایل دهه 1970 وارد وادی فیلمسازی شد. «مرد فیل‌نما» اولین موفقیت سینمایی او بود که نامزد هشت جایزه اسکار شد. این فیلم جایزه بهترین فیلم خارجی سزار فرانسه را نیز دریافت کرد.

    او در اواخر دهه 80 با مارک فارست، تهیه‌کننده معروف برای ساختن سریال تلویزیونی «توئین پیکس» قرارداد بست. این مجموعه تلویزیونی در دهه 90 در شبکه ABC به نمایش درآمد و به موفق‌ترین سریال تلویزیونی آن دوره تبدیل شد.

    یکی از موفق‌ترین آثار کارنامه سینمایی لینچ «در قلب وحشی» است که در سال 1990 موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شد. در سال 1997 لینچ فیلم «بزرگراه گمشده» را ساخت. این فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد و نقدهای متنوع مثبت و منفی دریافت کرد.

    این کارگردانان آمریکایی اخیرا صحبت‌هایی درباره ترک فضای فیلمسازی کرده بود اما چندی بعد در یک مصاحبه گفت: «صحبت‌هایم سوء برداشت شده است، من نگفتم سینما را ترک می‌کنم. ساده بگویم، هیچ کس نمی‌داند در آینده چه در چنته دارد.»

    او که پس از فیلم «امپراطور درون» در سال 2006، هیچ فیلم بلند دیگری نساخته است، گفته بود که این فیلم پایان حرفه فیلمسازی او در سینما بوده و به هر حال این صنعت در حال تغییر است و در این صنعت فیلم‌های چندقسمتی و بلاک‌باسترها (فیلم‌های پرهزینه و پرفروش) دیگر جایی برای افراد خلاقی چون من وجود ندارد.

    این هنرمند به زودی جدیدترین فصل از شاهکار تلویزیونی خود یعنی سریال «توئین پیکس» را پس از یک وقفه 27 ساله منتشر کرده است.

    57243

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    پایگاه تحلیلی خبری صلح

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار صلح

    قوانین خبریار صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار صلح